donderdag 30 oktober 2014

Aftitelingsfetisjist

Had ik zomaar filmmakers Bart Jansen en Douwe Dijkstra over de vloer. Die waren met een paar tassen vol technologie uit Zwolle naar Friesland gekomen om eerst Sytze Pruiksma en daarna mij te ondervragen over film, liefde voor film, het belang van film, wat al niet.

Dat gaat uitmonden in een korte film van zes minuten, die volgend jaar in premiere gaat. ,,We gaan van alles vragen, maar het kan best zijn dat we maar een heel klein stukje gebruiken", waarschuwde Douwe Dijkstra van tevoren. Ze gebruiken alleen het geluid en maken er nieuwe beelden bij.

Ik lulde ze de oren van de kop, want ik praat graag over film. Toen het over aftitelingen ging, kwam ik pas goed los, want die lees ik helemaal uit. ,,Dit is voor het eerst dat ik met een aftitelingfetisjist praat", zei Douwe Dijkstra.